Skanderborg Rideklub
Tilmeld nyhedsbrev

Stævnehjelpere distriktsmesterskap 27.9-2.10

For gennomføring av distriktsmesterskabene på Vilhelmsborg fra 28.9-1.10 er der brug for minimum 350 hjælpere i perioden 27.9-2.10, som skal findes i klubberne under distriktet.

I skjemaet under fremkommer det hvilke opgaver der skal udføres, og til hvilken tid.

Vi håber der finnes noen medlemmer i SBR som kan tenke seg å bidra, og ber disse om at sende en mail til middagsvej@Opdater venligst din browser!hotmail.com med hvilke opgave/opgaver og tidspunkt de gerne vil hjælpe.

Så udbyder vi ryttermærke 3 og ryttermærke 4

Alle der har taget ryttermærke 1 og 2 kan tilmelde sig, dog har ryttere der står og skal ud at starte C-stævner i den nærmeste fremtid førsteret og derefter er det først til mølle. Man kan naturligvis ikke tage ryttermærke 4 før man han har taget nr. 3. Det er gratis at deltage.

Ryttermærke 3

Undervisning sker i den daglige undervisning og i weekenden den 24 til 26 februar med undervisning ved Alexandra fredag den 24. februar fra kl 18 til 20.30 og lørdag den 25. februar fra 12 til kl 16 ca.  Prøven ved ekstern dommer er om søndagen den 26. Februar kl. 10.00 og forventes at vare 3 til 4 timer.

Ryttermærke 4

Undervisning sker i den daglige undervisning og i weekenden den 31 marts til 2 april med undervisning ved Alexandra fredag den 31. marts fra 18 til 20.30 og lørdag den 1. april fra 12 til kl 16 ca.  Prøven ved ekstern dommer er om søndagen den 2. april kl. 10.00 og forventes at vare 3 til 4 timer.

Tilmelding på skanderborgrideklub@gmail.com inden den 10. Februar.  Der er plads til 11 på ryttermærke 3 og til 8 på ryttermærke 4 plus 3 ryttere der kan tage ridemærke prøven til et udenbys stævne.

Vi ser frem til at se jer. Mvh Bestyrelsen i SBR

Arrangementer i din rideklub

Vi skal gøre mange ting til hest, men vi skal også ses blot på 2 ben og derfor er vores sociale aktiviteter en vigtig del af klubbens aktiviteter.

Tag del i vores årlige udflugt og sæt kryds i kalenderen i forbindelse med vores træningsstævner, hvor vi arrangerer fællesspisning. Vi har også andre arrangementer temaaften med forskellige faglige indhold, kursus,


Her på siden kan du finde en oversigt over arrangementer i Skanderborg Rideklub.
Du kan også finde opslag om arrangementerne på opslagstavlen i ridehallerne eller på vores facebook.

invitation til SBRs Jubilæum

Invitation_SBR_Jubileumsfest_2016_final.docx

AKTIVITETER 2016

VI HAR NU FØLGENDE AKTIVITETER KLAR I 2016

30.01: Programridning v/ dressurdommer Kurt Christensen

31.01: Dressurkursus v/Alexandra Sørensen & Stine Klausholt

07.02: Fastelavnsstævne

04.03 & 06.03: Ryttermærke 2

09.03: Generalforsamling

Ryttermærke 2 marts 2016

Ryttermaerke_2_marts_16__2_.png

Ryttermærke 1 d. 31.10-01.11.2015

Aktiviteter 2015

Vi har nu følgende aktiviteter klar for 2015:

d. 14.02. Dressur kursus v/Alexandra Sørensen

d. 28.02.  Fastelavnstræningsstævne

d. 25.03.  Generalforsamling med uddeling af Championater

d. 11.04.  C-stævne i dressur se DRF GO

d. 30.04.  Korrekt dressur ridning se DRF GO

d.10.05    Ryttermærke 1 & 2

d. 30.05   D-stævne se DRF-GO 

Generalforsamling 2015

generalforsamling_2015.docx

kursus ved Alexandra

Kursus_Alexandra__1_.pdf

juletræningsstævne

kursus weekend 8-9.11.2014

Her har vi to spændende kursustilbud. D 08.11 kommer ponylandstræner og giver undervisning vi har 12 pladser kurset er åbent for alle ponyer. pris 400 kr.

 

D. 09.11 giver Sarah Nielsen og Tobias Dolin begge kursus. åbent for alle. Pris 150 kr

Se yderligere information på opslagene på vores opslagstavle

Tilmelding på skanderborgrideklub@Opdater venligst din browser!gmail.com

 

 

Arbejdstjans d. 16.08.2014 kl. 12 -14

Med efterårets stævner og aktiviteter i vente, trænger vores faciliteter til en lille make over bl.a. trænger vores køkken og sekretariat til rengøring og oprydning.   

Mød op og vær en del af vores klubliv - Klubben er vært for varme og kølige drikke.

På gensyn 

mvh

Bestyrelsen

Fastelavnstræningsstævne den 2. marts 2014 fra kl. 14.00

fastelavnstraeningsstaevne_2014.jpg

Husk at tilmelde dig fastelavnstræningsstævne senest den 19. feb. - se invitation og nærmere information.

Aktiviteter for 2014

SBR planlægger følgende stævner. Reserver dagene allerede nu :-)

Søndag den 2. marts
afholder vi fastelavns træníngsstævne (udklæding og tøndeslagning) for klúbbens medlemmer. Der hænger infomation om fastelavnsstævnet på tavlen i dn store ridehal. OBS - vi har valgt at flytte kåringen af klub- og championatsvinderne til onsdag den 26. marts kl. 18.30.

Onsdag den 26. marts 2014 afholder SBR generalforsamling kl. 19.00 i rytterstuen. Der vil bliver serveret kaffe. Samme aften - kl. 18.30 kåres vinderne af klub- og championatsmesterskabet for 2013. I den forbindelse er SBR vært for lidt godt til ganen.

Søndag den 13. april afholder vi distriktsstævne. Yderligere info. vil blive oplyst senere. Tilmelding foregår via DRF.

Mandag den 09. juni afholder SBR klubstævne. Yderligere info følger senere.

Fredag den 13. juni - Sommertræningsstævne

Lørdag d. 06 september- Træningsstævne og Fællesspisning

Lørdag den 13 september   - Klubstævne

Fredag den 31. oktober - Halloween træningsstævne

Lørdag den 29. november - Julestævne med udklædning

Julefrokost, ponygames og hyggearrangemnet lørdag den 30. november

Sæt kryds i kalenderen lørdan den 30. november til årets hyggelig julefrokost for alle rideklubbens medlemmer og deres forældre.

Om formiddagen er der mulighed for at lave hesteguf  og så afholder vi ponygames i løbet af dagen og slutter dagen af med en hyggelig julefrokost.

Nærmere information følger senere og bliver hængt op på opslagstavlen i den store ridehal.

 

 

 

Aktiviteter efterår 2013

16. og 17. november: klubstævne (hold)

30. november: Julefrokost, Ponygames og Hyggearrangement

 

Skriv en mail til skanderborgrideklub@Opdater venligst din browser!gmail.com - også hvis du/I har lyst til at stå for at arrangere et eller andet :-).

Aktivitetskalender 2013 for SBR

Træningsstævne med sommerfest og overnatning 3. maj 16 - KOM OG VÆR MED!

Opslag.docx

SÆT KRYDS I KALENDEREN: Forårsrengøring 4. maj 9-12

Dagen efter trænningsstævne fest og overnatning håber vi at se en masse morgenfriske forældre, som vil hjælpe med at friske klubbens faciliteter op til foråret. Der skal vaskes spring, sættes dressurhegn op og gøres hovedrent i køkken, rytterstue og stævnesekretariat.

Kursus i rytterens mentale værktøjer 15. juni 9-16

Idrætspsykolog Nikolaj Bonde Korsgaard kommer og fortæller om rytterens psykologiske værktøjer både i træning og konkurrence. Der vil både være teori og praktiske øvelser. Mere information og tilmelding følger i maj. 

Kursus for forældre den 2. april kl 18-19 i Rytterstuen

Foraeldrekursus_april_2013.pdf

Generalforsamling den 2/4 2013 kl 19.30 i Rytterstuen

Indkaldelse_til_generalforsamling_2013_i_SBR_Ny_dato.pdf

Kåring af shetlændere - kom og mød de søde små ponyer den 6. april fra 10-17

Rytteraften m. Ulrik - UDSAT ! NY DATO FØLGER

afholder vi igen en hyggelig rytteraften, hvor vi kan tage forskellige emner op, eller stille spørgsmål til Ulrik. Hvis du har et emne, så skriv det på listen på ridehuset, da det kan give andre nogle refleksioner.

Ulrik vil bla tage emnet gangarter og voltearbejde op, så tænk evt. på nogle spørgsmål, som du tumler med i din daglige træning.

Hvis der er en rimelig interesse i, at der bliver serveret pizzaer, vil Jeanette stå for bestilling og afhentning, ellers vil der blive serveret kage og kaffe/the. Bestillingsseddel med pizza vil blive hænget op nogle dage før, så du kan afkrydse hvilken pizza du gerne vil have.

BEMÆRK: JULEFROKOST OG CHAMPIONATSKÅRING ER FLYTTET TIL 2/2 kl 17.30

Lørdag den 2. februar kl. 17.30

 

 

Vi har besluttet at kåre championats- og klubmestre samme aften som vi afholder klubbens forsinkede julefrokost.

 

Vi starter med at kåre årets vindere af championatsmesterskabet og klubmesterskabet. Derefter spiser vi julemad og hygger med pakkespil.

 

Efter kl. 22 er der ikke voksen opsyn med festen, hvorfor de yngste kun kan være med indtil dér (eller er under egne forældres opsyn).

 

Hver deltager (børn som voksne) skal have en gave med til værdi af ca. 20 kr til pakkespil.

Rigelig med drikkevarer medbringes. Sodavand kan købes i cafeteriet.

 

Pris: 100 kr for voksen og 50 kr for børn under 10 år.

 

Tilmelding senest den 30. januar 2013,- enten på opslagstavle i ridehallen eller på sms til 72286213

Spændende kurser i distrikt 12 - alle kan deltage!

Hermed forårets kurser, som udbydes i distrikt 12. Da klubben er medlem er alle meget velkommen til at deltage. Når du melder dig til så lad gerne andre i klubben vide det,- måske er der andre som også gerne vil med :-)

Se mere på: http://www.distrikt12-drf.dk/pdf/Kursusplan%201.%20halvår%202013.pdf

RYTTERMÆRKER - 5. JANUAR 2013 fra 10-17

Skal du ud og starte distrikt stævner - skal du have ryttermærke 3 og 4 samt ”klar, parat, start”

Det er i det år du fylder 12 – du skal tage ryttermærke 3 og du skal have taget det inden du starter første gang, ryttermærke 4 i det år du fylder 13 og ”klar, parat, start” i dit 14 år.

 

Hvis du er fyldt 15 må du tage begge mærker samme dag.

Information kan du få ved at ringe til Kirsten tlf. 61 76 77 43 eller på mail fam.viby@Opdater venligst din browser!fibermail.dk

Pris pr mærke er 500 kr. som skal være betalt senest d. 2 januar.

I prisen er der undervisning/gennemgang af stoffet, heste lån, bespisning mm.

Kontakt i Skanderborg rideklub:

Lena Skovdal Larsen på mobil. 51508078 eller

Send en mail til lena@Opdater venligst din browser!nomex.dk med tilmelding.

Kursusaktivitet i distrikt 12

Husk at distrikt 12 med jævne mellemrum afholder kurser indenfor omgang med hesten, talentudvikling, officialsuddannelse m.m.. Der kommer løbende informationer om disse på distrikt 12s hjemmeside: http://www.distrikt12-drf.dk/html/d12_2ku.htm

Julestævne med Dressur DM for elevryttere 16/12 2012

Julefrokost_2012.pdf

Kåring af championat- og klubmestre samt forsinket julefrokost

Sæt kryds i kalenderen den 2/2 2013 hvor vi afholder klubmester- og championatskåring samtidig med en forsinket julefrokost.

Arrangemenet holdes fra kl 17.30. Pris og oplysning om tilmelding følger først i det nye år. 

Til forskel fra tidligere år har vi ikke de store penge til afholdelse af klub-og campionatsmester-kåringen, men vi håber at rigtig mange vil bakke op om fejringen af klubbens ryttere.

Julefrokost 2012 holdes 26. januar 2013 !!!!

Julefrokost_2012.pdf

SBR aktivitetskalender 2012

Staevne-_og_aktivitetskalender_2012.pdf

Er er nogle af de allerede fastsatte aktiviteter SBR afholder i 2012.

SBR juleshow 2011 - Galleri